Flytta IN/UT

NÄR DU FLYTTAR IN

Styrelsen för Brf Vykortet 1 hälsar Dig välkommen till föreningen och hoppas att Du skall trivas!

Har har vi försökt samla lite kortfattad information för att göra din inflyttning så smidig som möjligt. Självklart är du välkommen att när som helst kontakta styrelsen på brfvykortet1@home.se om du har några frågor.

• Vår hemsida www.brfvykortet1.se innehåller det mesta du kan behöva veta.
  • Vi ber dig läsa igenom våra Ordnings- och trivselregler som finns på hemsidan under rubriken "Regler".
  • När du flyttat in så så fyll i formuläret ANMÄLAN OM NAMNBYTE (bifogat längst ner) för de/det namn som skall visas i trapphuset och på brevlådan. Maila enligt instruktioner på formuläret. Sätt upp en handskriven lapp på dörren till dess namnbyte skett.
  • Om du önskar p-plats så kontakta styrelsen.
  • Tänk på att kontakta vald leverantör för bredband, kabel-tv, telefoni, gas, el etc. Under rubriken "Fastighet" hitter du mer information om detta.
  • Tvättstugan är i 33:ans källare. För att kunna boka tvätttider via webben/app så behövs login och kod som tillhör lägenheten. Du bör ha fått detta av tidigare bostadsrättsägare.
  • Till varje lägenhet finns en besökskod till entréporten som gäller fram till kl 21.00. Du bör ha fått den av tidigare bostadsrättsägare.
    Vi rekommenderar att du byter byter kod och det görs enkelt via webben.

NÄR DU FLYTTAR UT

Om Ni genom överlåtelse sålt Er bostadsrätt, eller om Ni som hyresgäst som sagt upp hyreskontraktet, så kommer Ni att lämna föreningen.

• Vi vill passa på att påminna om att lämna kvar följande saker i lägenheten:
    Fungerande brandvarnare.
    Lägenhetskoder för att boka tvätttider via web/app.
    Bruksanvisningar för vitvaror i kök och tvätt.
    Besökskod för entréporten.
  • Om du har p-plats vänligen informera styrelsen om tillträdesdatum så vi i förväg kan erbjuda den till vår kö.
  • Säg upp bredband, kabel-tv, telefoni, gas, el etc.
  • Töm källare, vind och cykelförråd.

För de hyresgäster som lämnar föreningen gäller speciella regler. Se bifogat dokument nedan

Vi önskar Er lycka till i Ert nya boende!